All News
27 Ekim 2019 ( 201 izlenme )
Reklamlar

HZ. ADEM’İN (A.S.) YARATILIŞI

Hz. Adem’in (a.s.) yaratılışı nasıl olmuştur?

Kâinatın yaratıcısı ve sâhibi olan Allah Teâlâ, kendi varlığını bilmesi, ibâdet ve tâatte bulunması ve bir halîfe olarak yeryüzünü îmâr etmesi için mahlûkâtın en şereflisi olan “insan”ı yaratmayı murâd etti. Daha önce yarattığı ve sâdece ibâdetle vazîfelendirdiği meleklere bu ilâhî irâdesini şöyle açıkladı:

“Hatırla ki Rabbin meleklere: Ben yeryüzünde bir halîfe yaratacağım, dedi. Onlar: Bizler hamdinle seni tesbih ve takdis edip dururken, yeryüzünde fesat çıkaracak, orada kan dökecek birini mi halîfe kılıyorsun? dediler. Allah da onlara: Herhalde ben sizin bilemeyeceğiniz şeyleri bilirim!” dedi. (Bakara, 30)

Allah’ın bu buyruğu karşısında melekler, hep birlikte:

“Yâ Rab! Seni noksan sıfatlardan tenzîh ederiz. Senin bize öğrettiklerinden başka bizim bilgimiz yoktur. Şüphesiz Alîm ve Hakîm olan ancak sensin!” (Bakara, 32) diyerek Allah Teâlâ’yı tesbih ve tenzîh ettiler.

Meleklerin Cenâbı Hakk’a “neden bir halîfe yaratmak istediğini” sormaları; O’na îtiraz ve isyan etmek için değil, insanın yaratılış hikmetini öğrenmek içindir.

Not: Arapça’da “halk: yaratma” kelimesi “bir şeyi îcad etmek” mânâsına da geldiği için başka varlıklara da izâfe edilebilmektedir. Bu sebeple “Ahsenü’lHâlıkîn: Yaratanların en güzeli” denilirken, Allah’tan başka bir hâlık (yaratıcı) olduğu anlamına gelmez. Meselâ “Aliyyün ahsenü’ttullâb: Talebelerin en iyisi Ali’dir.” denildiğinde, sınıfta Ali ile beraber başka iyi talebelerin olması şart değildir. Sınıfta tek iyi talebe Ali olsa bile bu ifâde kullanılabilir ve bu “Ali çok iyi bir talebedir.” manasına gelir.

Önerilen Videolar

Reklamlar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Topal Eşek Bahçeli'nin İYİ Parti'ye ittifak çağrısına Kılıçdaroğlu'ndan ilk açıklama: İttifaklar yeri geldiğinde yapılır İKİNCİ DOZ KARARI Rusya'daki yarı çıplak parti ortalığı karıştırdı! Ünlü rapçi Vacio kıyafetinden dolayı hapis cezası aldı